onsdag 5 augusti 2009

Ännu mera vatten...

Idag har jag gjort nått kul, jag har åkt segelbåt på Mälaren!

Vilken grej! Bara att vara i hamnen är spännande, massa båtar och bryggor och folk. Innan vi åkte till hamnen svängde vi förbi djuraffären och köpte en flytväst till mig, man måste ju ha flytväst på sjön ( iaf om man är hund verkar et som, såg då rakt inga människor med västar... hycklare).

Sen bar det av, det var Karolines och Eriks kompisar A och R som stod för båt och idé. Jättemysigt var det iaf. Det gick då inte fort, ca 2 knop :) Jag slppnade av och sov hela tiden och var inte det minsta rädd!

Vi seglade till en ö och där åt vi lite matsäck och Erik badade såklart! Jag tog bara ett snabbt dopp :) Sen bar det av hemmåt men då hade vi motorn på eftersom det inte blåste. Jag sov på vägen tillbaka också. Väl tillbaka på fastlandet tog vi bilen till Kajens fik och köpte glass. Jag fick en kompis där, en liten flicka som ville klappa på mig. det kom också fram en dam och berättade att hon hade en vuxen hund av samma ras som jag är, det var roligt. jag skymtade den under ett bord på fiket men vi hälsade inte.

Efter en dag som denna... blir man trött, om ni kollar på bilden lägst ner så förstår ni ungefär hur trötta man blir! Hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar