lördag 26 september 2009

Min första utställning

Idag har jag varit på min första utställning!

Den ägde rum i Jälla Ridhus i Uppsala. Jag var den enda valpen i min klass så jag erövrad ju första priset utan ansträngning. Dock fick jag inget HP vilket jag blev en aning missnöjd med (se foto nedan).

Pappa har lovat lägga upp en film på youtube som sen ska kunna gå att se här... Men han är inte hemma nu så han kan inte fixa det. Ni får med andra ord hålla till godo med foton och för den som är intresserad så har jag även citerat kritiken som jag fick av domaren. Kan väl utan att nämna namn säga att alla inte höll med om den... :)

" 4 månader, mycket god typ. Hanhundshuvud av bra längd med korrekt uttryck, men något divergerande i planen. Bra hals, korrekt vinklad i överarm. Lite öppen vinklad i skuldra, passande benstomme. Platta tassar stör. Välformad bröstkorg, korrekt kroppslängd. Använder sin svans väl. Typisk valpiga rörelser."
Domare: Moa Persson




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar