söndag 13 december 2009

Stora Stockholm - Hund 2009

Jag har varit hos mormor och morfar i Sala medan mamma och pappa var iväg till Stora Stockholmsutställningen med A och R. Det var superkul och väldigt inspirerande har jag fått höra.

På fredagen var det ju ingen hundmässa eller utställning så då passade de fyra vännerna på att gå på Idolfinalen i Globen. Erik Grönvall vann ju som bekant.... Stackars Calle...mammas favvo...

Sen på lördag och söndag var det utställning, mässa och diverse tävlingar... och såklart hotellfrukost :)
  • Lydnadstävling på elitnivå.... jag känner pressen...
  • Freestyle blev mamma lite tänd på så nu förtiden gör hon en massa konstiga trick med mig mest hela tiden...
  • Agility blev det inget titta på tyvärr... men det lät som att publiken hade kul och mamma är lite sugen på det också...
  • Utställningsfinalen slutade ju med att en flat kom på andra plats, reserv BIS... så, jag är ganska stolt över min ras just nu.
Det inhandlades ett stort hus till mig (som jag tuggat sönder) och en spårlina och en bok om viltspår... (behöver jag säga att mamma är sugen på att testa det också?)

Mamma och pappa träffade Kennelmamma Karin och Tyra och hennes matta M. Tyra var superfin! Sen var det..ja, en massa massa flattar överallt!! Jag blev överöst av kärlek när mamma och pappa kom hem, de hade saknat mig!!

Här kommer lite bilder... det finns fler på kameran, men eftersom man inte får lägga upp bilder på folk utan att fråga dem är det svårt att lägga upp bilderna från utställningsringen där det ju syns en massa människor.



1 kommentar:

  1. Hahaha, Snygg-Erik!
    Jag tror han såg kundkorgen efter att mamma Karro fått härja fritt bland alla hundgrejer ;-)

    SvaraRadera