måndag 1 mars 2010

Länge sen sist

Jag lever.

Det är mamma och pappas fel allting. Dumma människobestyr kommer ivägen för viktiga saker som djurens bloggar. Bestyr som: skidåkning...skidåkning...skola...jobb...skola....skidåkning...jobb...skidåkning...jobb...skola....Ja...ni fattar...

Jag är 9 månader nu.

Jag är enligt alla som känner mig väl en väldigt mjuk och go hund som älskar att pussas och kramas. Jag älskar mina kattbröder, slickar dem rent och de slickar på mig. Jag älskar barn och låter min kusin sitta på min rygg och låtsas att jag är hennes häst. Tur att någon håller henne under armarna dock, annars hade det blivit tungt på min rygg. Jag är tonåring. Med allt vad det innebär, med att vilja vara liten men ändå stor, att vilja vara med men inte våga osv osv.


Alla som är av annan åsikt har inte sett mig när jag är jag. När jag ligger tätt tätt intill mamma, andas varmluft på hennes kind. När jag slickar hennes tårar när hon gråter. När jag kryper upp och lägger mig på hennes fötter under köksbordet. När jag leker med pappa. När jag gäspar så hela huset hör, när jag viftar på svansen så att saker yr...
Min mamma, tar illa upp när någon säger kränkande saker om mig. När någon sätter sig över och tror sig veta bättre. När någon bestämmer hur jag är fast de inte känner mig. Då rinner tårarna.

2 kommentarer:

  1. Åh, Assar, din söte klumpeduns!
    Vem kan inte gilla dig!
    Du var så söt i lördags då du skulle hälsa på alla efter möbelflytten hos gammelfarmor, i tre slick hade du arrangerat om min frisyr och smink och försökte sen få plats i mitt knä, haha!
    Visst har du storleken emot dig nu när du är trotsig tonnis, men snart kommer du ju lugna dig en smula och inte dra så mycket. Du vet ju bara inte om hur stark du är, eller hur!
    Pössar å kramar till dig och resten!

    Ps.Be mamma kolla länken jag mailade idag till hennes jobb, tror det kan vara nått för dig, hehe ;-)

    SvaraRadera
  2. Hejaheja, kul att du fått fart på dina föräldrars bloggand Assar ;) Håller med om att storleken är missvisande, Aya tas för att vara vuxen ibland och då tycker folk att hon är ouppfostrad, men då får man flika in att ni bara SER stora ut :)

    SvaraRadera