söndag 1 november 2009

Flatshow 2009

Idag har vi varit till Uppsala för att delta i FRK Östras Flatshow!! Det var ca 80 flatcoated'isar anmälda. Fatta vad många flattar!! Så härligt att se en massa stora svansar vifta överallt! I valpklassen som jag deltog i var det tre anmälda, jag och två tikar!




Jag var först ut utav alla! Mamma var supernervös. Jag tror det smittade för jag ville inte alls springa sådär fint som jag kan göra. Jag hoppade, bet, drog, och slet. Var ju tvungen att kolla hur mycket tålamod mamma har i sånna här sammanhang ;) Hon höll faktiskt ihop rätt bra och tog sig tid för att försöka få koll på mig, men jag var inte på humör!

De tvåbenta här hemma tror att en bidragande faktor till mitt studdsiga beteende är att jag tappat dessa (och eventuellt fler..) i veckan:


I allafall... tillbaka till utställningen. Jag fick trots allt ett 1a pris och ett HP och fick sedan tävla mot den bästa av de två tikarna. Det går rykten här hemma om att det inte var så mycket att fundera på, domaren verkade redan ha bestämt sig för att ge mig BIR-rosetten, för han lät oss bara spinga ett varv och tittade knappt på oss! Det känns ju schysst!!
Sen blev vi fotade, jag, mamma, tiken och hennes ägare och domaren!




Dessutom vann vi ju en massa fina priser, inte bara rosetter! Det jag tyckte bäst om var de 3 kg hundmat som jag ska få som godis! *smaskens*. Och det fina retrieverkopplet och 100 kr presentkort på XXX.


Nu är det lugnt med utställnig tills den 8 november. För vi ses väl i Enköping gott folk???!!!

3 kommentarer:

  1. Moster med familj4 november 2009 kl. 00:30

    Att tappa tänder och ha nya på gång kan nog få den mest vettiga vovve att bli lite småsur och dryg.

    Grattis till vinsten trots tandgnissel och studs i ben!
    Väldigt bra jobbat Assar å Karro!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Grattis till den fina placeringen

    SvaraRadera
  3. Grattis till vinsten! och vad stilla han kan sitta med alla de där rosetterna kring halsen, duktig kille! :D

    SvaraRadera