onsdag 28 oktober 2009

un perro & une peur

För den som varken kan spanska (un perro) eller franska (une peur) så betyder dagens titel

"en hund & rädsla"

Idag har jag nämligen gjort något stort. Jag har jobbat med två av mina stora rädslor.
Jag är livrädd för trappor i trapphus... och även trapphus i allmänhet... Idag - idag har jag gått en hel trappa!!!!! Skojjar ni att det var jobbigt! Jag gick upp några steg, fick panik och sprang ner... sprang upp några trappsteg... tvekade, stannade, funderade, fick panik och gick ner igen och så upp och sen var jag nästan helt upp men nä... och så ner igen... SUCK. Men, tillslut gick jag alltså hela trappan upp och ni skulle ha sett min svans! SÅ stolt jag var när jag väl var uppe!!

Jag kommer sova gott efter denna bragd!

Sen, jag sa ju att jag har jobbat med två rädslor... den andra är kloklippningsfobin! Idag (och även igår) har jag fått bli klickertränad med klosaxen. Mamma har gett mig godis och klickat när pappa har hållt klosaxen i handen och lagt den mot min tass. Nu har vi kommit så långt att jag själv kan gå fram och putta på klosaxen med tassen när den ligger på golvet och jag låter även pappa hålla upp min tass i luften och stoppa in en klo i saxen... :) Snart kommer jag kanske be om att få klorna klippta!!! Den dagen ser jag fram emot!!

2 kommentarer:

  1. WoW!
    Duktig vovve!

    SvaraRadera
  2. mamma maria säger att det är skönt att han lär sig gå i trappan, börjar väl bli tung att bära

    SvaraRadera