fredag 16 oktober 2009

Nya prylar!

Hejsan alla läsare!

Jag tänkte bara passa på att berätta lite av vad som händer.

Igår var vi på Djurmagasinet i Västerås för att köpa lite saker till mig.
Jag fick nytt halsband, säsongsanpassat då det var snorgrönst för att synas
bra i mörker, ett nytt koppel, lite grövre och med sköna rundade kanster.
Sen fick jag även en finfin (om än lite kort) reflexväst och en lampa att
ha på halsbandet så att jag syns!!
Det var dock ganska läskigt att vara där inne, de höll på att flytta runt
en massa saker så det lät nästan som att det åskade. Jag ägnade mig därmed
åt att ligga platt på mage och gnälla en massa!

Jag kan ju också passa på att berätta saker som jag lärt mig:

Jag kan sitta på kommando, sätter mig där jag är, dvs jag går inte längre
fram till den som sa sitt. Jag vänder mig dock om, så att jag ser den som
sa det, d v s jag kan inte sätta mig undan att vända mig. Bra eller dåligt
vet jag inte!

Jag kan lägga mig från stående, Karoline vet inte när var eller hur jag
lärde mig det! Det är min hemlighet.

Jag kan erbjuda frivilla sitt i utgångsposition, snart kan jag även
kommandot!

Jag har däremot ganska mycket kvar vad gäller signalkontroll.. det händer
fortfarande att jag sätter mig på ligg och sätter mig fot utan kommandot
först osv. Dessutom är det massa kvar kringa att öva dessa tre saker
utomhus och på olika underlag och med olika störningar!

Jag kan också gå fot korta sträckor och sätta mig vid halter, dock inte
raka sättanden.

Nästan att jag kan sitt och ligg under gång!


Ojoj, det finns mycket kvar att lära sig men nu är det ju snart dax för
kurs och då kanske det blir lite mer struktur på vad vi tränar och inte!
Och mer övning med störningar!

Nu är det iaf fredag, har varit hemma med pappa hela dagen och i
eftermiddag åker vi till Karin Uppfödaren (nästan lika "häftigt" som Jack
the Ripper...:P). Har jag tur kommer jag även att få bo på samma vandrarhem
som min storebror Bojje!


Kolla in min väst!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar