söndag 18 oktober 2009

Valpträff nr 3

I lördags var det valpträff hemma hos kennelmamma Karin! Alla mina två bröder som bor i Sverige skulle komma, men tyvärr dök inte Atlas upp!

Vi kom ner redan på fredag natt, vi bodde som vanligt på Rönnängs vandrarhem (mycket bra boende faktiskt, vi borde skaffa klippkort!). Vi visste att det skulel bo ett par med en hund där samtidigt, antagligen min bror Bojje. Gissa vad?! Det gjorde det och vi tänkte att vi skulle hälsa på varann halv ett på natten genom att skälla på varandra!!

Men vi träffades inte på riktigt förrän vi var hos Karin. Bojje var sååå fin, han är tydligen jättelika pappa Carlsson medan jag är lika min mamma Yes!

Vi tränade apportering och lite sök och så. Det här är några av de ord som är relativt nya i mitt och mamma och pappas (människorna alltså) ordförråd:

Apportering, markering, knalla, stadga, sök, diregering, mm mm. Det är så mycket kvar att lära!



Jag älskar att söka och leta efter saker så jag tror att jag kommer blir bra på den biten bara de tränar mig rätt! Jag tycker dock att man ska få behålla det man hittar, som de säger på engelska " "... Verkar dock som att jag är ensam om den åsikten, de dära tvåbenta ska alltid ha allt man hittar!!



Sen fick vi fågelvingar med oss hem... GALET! Tänkt er en vegan och en vegetarian som köper sig en jakthund som de sedan tränar med döda fåglar hos uppfödaren och sedan tar med ett par vingar hem....!!! Haha, det är ju precis så det är för oss! Det hade man inte kunnat tro!

Sen fick mamma och pappa hälsa på tre fina valpar medan jag och Bojje låg i bilarna och vilade. Tror allt att mamma är rätt sugen på en till.. se för er själva, hur kan man undgå att vilja ha en av de där med sig hem!?



Vad hände mer då... jo vi fick lite tips kring klädsel och förhållningssätt vid utställningar... ojoj... stackars mamma... hon är ju inte den som klär upp sig... Blir till att shoppa lite billiga utställnings (läs: utklädnings) kläder... En tanke som dock verkar vara bra att ha med sig in i ringen är att domaren får äran att titta på den finaste hunden, det ska liksom synas att man tycker så!

Tydligen "räknas" en av utställningarna som jag är inbokad på... haha, det gör ju inte mamma mindre nervös!

Här kommer ett gäng kort från Valpträffen:








Senare idag får vi besök av A och R. R ska hjälpa Erik att bygga klart på balkongen så att mina kattbröder kan få ett mer värt liv...

här är dem förresten:




Och jag vet att det inte är sååå ofta den här bloggen uppdateras så av den anledningen lägger jag upp en bunt kort från första/andra valpträffen också!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar