söndag 25 oktober 2009

Utställning

Idag har jag varit i Köping och visat upp mig. Det var japanska spetsklubben som ordnade utställning. Med till Köping följde förutom mina föräldrar även mormor och min människokusin (det vill säga Karolines brorsdotter E).

Det fanns jättemycket hundar där som det förstås var kul att försöka komma fram och hälsa på, det är tur att Karoline och Erik är så himla starka. Tyvärr så var jag den enda flatten på bygget vilket var lite tråkigt.

När det efter mycket om och men blev min tur i ringen så skötte jag mig exemplariskt, det sa i alla fall mina föräldrar efteråt. Omdömet jag fick av domare Linda Stääv lät så här:

"5 mån. Maskulin hanvalp. Välutvecklad i kroppen. Bra hals, rygg och kors. En ung herre som behöver lite tid att växa i sin kostym. Härligt temperament och välvisad."

Resultatet blev ett Hp och BIR-valp. Nackdelen med att vara så här snygg är att vi blev tvungna att stanna kvar i ridhuset i ytterligare 4 timmar i väntan på BIS-finalen. I den fick jag springa runt i ringen tillsammans med 30-40 andra valpar! Tyvärr så måste domaren ha fått något i ögat just när jag sprang förbi eller så blev hon bländad av min skönhet för jag fick ingen topplacering :( Men jag är nöjd med dagen i alla fall. Nu njuter jag mest av att vara hemma igen och kunna ta igen mig efter en intensiv dag med massor av nya grejer att fundera på.

Som kronan på verket har jag fått veta att det även gick bra för min storebror Bojje idag som också har varit på utställning. Han blev både BIR- och BIG-valp. GRATTIS brorsan!








3 kommentarer:

  1. Duktiga Assar å matte!
    Vi höll tummar och tassar här hemma :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Svejs !
    Brukar vara in och kika i eran blogg, har en tik från Karins Keno kull. Grattis till utställningsresultatet !!
    http://www.freewebs.com/alorac35
    Hälsningar Carola & Alice

    SvaraRadera
  3. Visste väl att det där HP:et inte var långt borta. GRATTIS!

    SvaraRadera